Med 67 slag segrade Pierre Franzén den prestigefulla tävlingen Mästarnas Mästare och vinner därmed en inteckning i vandringspriset och fri parkeringsplats med namn och porträtt. Tävlingen spelades i det bästa tänkbara väder på en bana som är i toppklass, vilket gav de bästa förutsättningarna för en bra tävling.

Det blev en hård kamp mellan Pierre och tvåan Daniel Fjärsman med 68 slag och trean Jesper Korning även han med 68 slag. Fjolårets MM Jan Hedlund fick se sig besegrad med sina 72 slag och hamnade därmed på åttonde plats. Totat deltog 14 spelare, som kvalificerat sig genom att vinna någon av tävlingar i klubbens officiella tävlingsprogrammet. Komplett resultatlista finns på golf.se.

– För att stimulera medlemmarna till att delta i flera klubbtävlingar och samtidigt förlänga spelsäsongen satte klubben 2014 upp vandringspriset och den fria parkeringsplatsen intill årets klubbmästare bland damerna och herrarna. Namn och porträtt är sponsrat av BB Byggare. Årets MM kommer också att bli inbjuden till nästa års Mästarnas Mästare, säger tävlingsledaren och initiativtagaren till tävlingen Per Jönsson.

Text: Bernt Bergkvist