Det går nu att spela Pay & Play när som helst på Leksands golfbana. Pay & Play är främst avsett för att flera presumtiva golfare ska få prova på att spela golf på en fullstor golfbana och förhoppningsvis på sikt bli medlemmar i golfklubben.

Bokningen innan spelet måste göras med telefon eller besök till klubben, som registrerar in den spelare som har officiellt handicap och därefter markerar för övriga i bollen. För att spela Pay & Play behöver minst en i bollen ha medlemskap i en golfklubb och ha ett handikapp på 36 eller lägre. Detta betyder att max tre nybörjare kan spela i bollen.

Den officiella golfaren har ansvaret över bollen och det är den personens Golf ID som registreras i GIT. Den som vill prova på att spela golf, men inte har någon godkänd golfare att spela med kan kontakta Leksands Golfklubb via e-post info@leksandsgk.se, så kan klubben ordna någon att gå med ut.

Priset är 300 kr för 9 hål och 500 för 18 hål. I priset ingår lån av klubbor från Leksands Golfklubb för de som inte har egna. Priset är lika oavsett om man har egna klubbor eller ej. Golfklubben har ett begränsat antal klubbor, så ta kontakt med klubben i tid, så att det finns klubbor att låna ut. Var och en håller med egna bollar. Den officiella golfaren betalar greenfee enligt ordinarie villkor.

Välkomna att prova på golfspelets tjusning på Leksands fina golfbana.