Patrik Tegnér 28 år och en glad kille från Gävle, driven och strukturerad för att nå uppsatta mål. Bl. a så presenterar sig vår nye Pro i hans ansökan till uppdraget att ta över den viktiga uppgiften att efterträda Per Jönsson. Patrik arbetar idag på Hofors Golfklubb som tränare samt shop- och butiksansvarig.

Under hösten 2014 gick Patrik Tränarassistentutbildning och i mars 2015 fick han anställning hos Eddy Eriksson på Skinnarebo G & CC. Patrik kom fort in i Pro-yrkets alla grenar som shop, klubbreparationer, lektioner för erfarna golfare och nybörjare mm. Efter ett år på Skinnarebo G & CC fick han anställning på Hofors Golfklubb som platsansvarig med ansvar för utbildning, sköta shopen och klubbens bokningar.

Patrik började hösten 2015 Tränautbildning hos PGA och kommer att vara klar i mars 2018 lagom till säsongen startar i Leksand. Utbildningen och de erfarenheter han skaffat sig på Skinnarebo och Hofors har givit honom kunskap att driva eget företag och han känner nu att det är dags att ta steget.

– Jag gillar verkligen alla olika moment som att se till att medlemmar och gäster blir nöjda med sin upplevelse på banan samt att hjälpa dem köpa rätt saker och utveckla deras golf utifrån deras önskemål, förväntningar och förutsättningar. När möjligheten kom med Leksands Golfklubb tvekade jag aldrig, säger Patrik.

Han studerade teknik både i gymnasiet och på högskola. Med den bakgrunden och intresse kommer han att använda sig av tekniska hjälpmedel som bollflyktsradar, flightscope och filmning i höghastighet. Patrik har också som mål att erbjuda en fullgod golfverkstad för bl a byte av grepp, lagning av klubbor mm.

Utöver golfutbildningar har Patrik också en gedigen ledarutbildning inom hockeyn genom Svenska Ishockeyförbundet och varit tränare i Brynäs. Hans hjärta klappar även för Timrå där han vuxit upp. ”En liten del av hjärtat finns också för Leksand, så jag får sitta vid mittlinjen när lagen möts” säger Patrik.

Patrik kommer officiellt börja sitt arbete som Pro vid årsskiftet och börjar med att presentera sig själv på Höstmötet, som är planerat till lördagen den 2 december. Patrik söker nu bostad i Leksand hoppas hitta någon inom den närmaste tiden och tar gärna emot tips och förslag, som kan lämnas kansliet.

Patrik planerar en golfresa till Spanien i mars och inbjuder medlemmar i LeGK till resan. Läs mer i inbjudan
Redaktionen för hemsidan hälsar Patrik välkommen och ser fram emot ett bra samarbete.

Text Bernt Bergkvist