Rolf ”Kocken” Andersson är från den 15 november ny klubbchef i Leksands Golfklubb. Styrelsen beslöt att ge Rolf uppdraget vid sammanträde den 14 november, där också innehållet i arbetsuppgifterna fastställdes. Rolf är nybliven pensionär efter 20 år som distriktschef på Schenker i Dalarna. Han är medlem i Leksands golfklubb sedan 2002 och en flitig golfspelare.

Styrelsens prioriteringar för verksamhetsåret 2017 är, att med olika åtgärder bryta de senaste årens långsamma nedgång av antalet medlemmar i klubben. Detta genom att fokusera på att behålla befintliga medlemmar samt bjuda in nya medlemmar till klubben och öka förutsättningarna för att såväl nuvarande som nya medlemmar uppleva det roligt och trivsamt att spela golf.

Viktigt är också att öka och utveckla klubbens knatte- och junior verksamhet, så att klubben och golfspelet blir en naturlig och stimulerande mötesplats för våra ungdomar. För att då detta, utveckla klubbens information om vår verksamhet och aktiviteter via hemsidan och sociala medier som Facebook och Instagram.

I klubbchefens prioriterade uppgifter ingår också att utveckla och effektivisera klubbens administrativa rutiner och med inriktning på kostnadsbesparande åtgärder, men med förbättrad medlemsservice. En annan viktig uppgift för klubbchefen blir 2017 att organisera arbetet på klubben för de medlemmar som väljer att genom arbetslån minska medlemsavgiften genom arbete på klubben.

-Vi är i styrelsen mycket glada att Rolf tagit på sig denna viktiga uppgift och ser med positiv förväntan på att detta steg i klubbens historia kommer att utveckla klubbens verksamhet och därmed ett ökat intresse för golfspelet såväl hos nuvarande medlemmar som nya medlemmar i alla åldrar, säger ordföranden Lars-Erik Klason.

-Det känns spännande och stimulerande att få möjligheter att vara med och utveckla golfklubben. Jag kommer att fokusera mycket på att kommunicera med medlemmarna och försöka öka deras känsla för klubben. Jag vill också stimulera både nya och nuvarande medlemmar till ett fortsatt och ökat golfspelande, säger Rolf.

Text Lars-Erik Klason
Bild Bernt Bergkvist