Äntligen är golfsäsongen här. Banan är öppen med alla greener sånär som greenen på hål 5och 16, som ligger lite skuggigt till, men kommer att öppnas inom kort. På några av hålen har en del träd gallrats bort och granar har kvistats för att öppna upp banan ytterligare. Särskilda pegkoppar har satts ut vid varje tee, vilket är bra för både klippmaskinerna och intrycket av tee. På lördag den 25 april mellan 09.00 – 14.00 är det städdag och Leif hoppas att många medlemmar ställer upp.

Vid Klubbhuset är den nya entrén till restaurangen är klar med ny dörr och plattor utlagda framför entrén. Kantstenar kommer också att läggas ut efter vägen ner till startkuren och mot greenen på hål 18. Ett bänkbord har ställts ut i anslutning till startkuren.

Petra och Per Jönssons shop är fylld med nya och fräscha kläder, bagar, klubbor och övriga tillbehör som hör golfen till. Den nya designen på shopen från i fjol ger ett välkomnande, ljust och överskådligt intryck.

Restaurangen har fått en liten ommöblering med plats för flera matgäster. Restauratören Håkan Eklund öppnar restaurangen i full skala lördagen den 25 april i samband med städdagen. Som i fjol blir det lunchbuffé, á la carte, niohålsfika, smörgåsar, korv mm.

Ytterligare tecken på säsongstarten är att HD55+ har sitt upptaktsmöte måndagen den 4 maj kl. 10.00 i Klubbhuset och damerna sitt vårmöte söndagen den 10 maj kl. 16.00 även det i Klubbhuset. Välkomna dit hälsar arrangörerna. Inbjudan till HD55s upptaktsmöte finns på leksandsgkhd55 under menyn Inbjudningar och till damernas vårmöte på denna hemsida.

Text och foto: Bernt Bergkvist