OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Under säsongen 2014 har Håkan Eklund varit klubbens krögare och han kommer också att vara det under kommande säsong 2015. Håkan är nöjd med säsongen och säger att antalet gäster motsvarat förväntningarna och den kalkyl han gjort. Utöver gästerna från golfklubben har det också varit gäster utifrån, och det tycker Håkan är glädjande. Till sin hjälp har han haft Ingela Strand och Oskar Stenback.

Håkan ägnar nu vintersäsongen åt sin restaurang, Leksands Bar och Bistro på Norsgatan, och serverar även där sin välsmakande mat.

Bland medlemmarna är den allmänna uppfattningen att restaurangen serverat god husmanskost, andra rätter och smörgåsar. Priserna har varit humana och servicen bra och det är glädjande att Håkan fortsätter även under nästa säsong.

Text och foto: Bernt Bergkvist