Inför säsongen kommer greenerna på hål 3 och 5 att förses med konstgräs.  Det är av samma typ som används på fotbollsplanerna, men specialgjort för greener. Försök har gjorts på två banor i Spanien, Lo Romero och Las Ramblas, och på båda banorna har försöken fallit väl ut, enligt ordföranden i bankommittén Bengt Petters, som gjort studiebesök på banorna.

Nu vill bankommittén göra försöket på de båda greenerna, som är senare än de övriga. Försöket blir också det första i Sverige och kommer att följas med stort intresse från främst klubbarna i Dalarna.

De är ca 600 kvadratmeters yta som de båda greenerna omfattar och arbetet påbörjas inom kort och beräknas vara klart till säsongstarten. Kostnaderna finansieras genom medel från två stiftelser.

-Greenerna kommer att vara spelbara samtidigt som de övriga. Fördelen är också att vi slipper klippning och bevattning, bara lite borstning då och då och det är också är en besparing för klubben. Stimpen blir  högre än på övriga greener och kommer att hamna på ca tio, säger greenkeeper Johan Robinsson.

OBS! Detta var ett aprilskämt.