Karin Lindell vann Treklubborstävlingen som spelades på lördagen den 3 oktober. Karin vann på 35 poäng före Daniel Fjärsman 34 och trean Joakim Östlund också han med 34 poäng. Hon valde utöver puttern 19-gradiga och 30-gradiga rescueklubborna  samt järn-9an. Tävlingen spelades på Leksands toppenfina bana i bästa tänkbara väder. 33 spelare deltog i tävlingen. Komplett resultat från tävlingen finns på golf.se.

-Det är kul att visa att man trots sin ålder (73 år) kan visa dom yngre att även kärringar kan spela golf, säger Karin med humor i rösten. Jag försökte spela lugnt, med chansade naturligtvis ibland och så hade jag också mycket tur, fortsätter hon.

Karin har haft en fin golfhöst. Hon vann damklassen i Skåne, kom två i Flaggtävlingen och nu vann hon Treklubborstävlingen. Hon vill framhålla Per Jönsson, som hjälpte henne att ”knäcka koden” till sitt vinnande spel. ”Men det tog 29 år” avslutar Karin.

Text: Bernt Bergkvist