Under söndagen den 17 juli avslutades Clas Ohlson Golfweekend med Irish Greensome Poängbogey. Av de 54 lag som deltog var det Jonas Strand och Martin Grej Leksands GK som segrade med 46 poäng. På andra plats kom Maria Sundin och Alexander Carlsson AIK Golfklubb 44, tredje plats Viktor Jobs och Patrik Esperstrand HaningeStrand Golfklubb 43, fjärde plats Lars Ax och Peter Ax Öljared Golfklubb 41 och på femte plats Jesper Jobs och Anders Flinth Leksands GK med 40 poäng. Komplett resultatlista finns på golf.se.

En intensiv golfhelg är genomförd och många har medverkat till att den blev mycket lyckad. Bland den som dragit det tyngsta lasset är Petra och Per Jönsson med arbete före, under och efter tävlingen. Under tävlingsdagarna blev det 14-15 timmars arbetsdag.

-Det har kommit mycket beröm från spelare och sponsorer för en bra organiserad och genomförd golfweekend och på en bana som håller mycket hög klass. Det har också varit kanonbra golfväder hela tiden, säger Per Jönsson.

Klubbens krögare Håkan Eklund höll hög standard på maten och servicen och serverade hamburgare och fika utanför hål 18 för att få spelet att flyta snabbare. Tiderna på banan hölls också bra. Per Jönsson vill ge Electrolux extra kredit för det sätt de medverkat med sponsring av tävlingen.

-Jag vill tacka alla som på olika sätt hjälpt till frivilligt för att tävlingen kunde genomföras så bra som den gjordes och en eloge till HD55+ som bemannade start- och resultatkuren, avslutar Per Jönsson.

Text Bernt Bergkvist