Ta med en kompis till Golfens dag 20 maj!

Den 20 maj är det Golfens dag i hela Sverige och vi på Leksand Golfklubb kommer att ha öppet hus med massor av roliga aktiviteter. Alla medlemmar är hjärtligt välkomna – gärna tillsammans med familj och nyfikna icke-golfande vänner.

Golfens dag är ett nationellt initiativ för att fånga upp det rekordstora intresset för golf i Sverige och det kommer att vara öppet hus på många golfklubbar i landet lördag den 20 maj.

Vi på Leksands Golfklubb kommer att vara en del av Golfens dag och bjuder in alla i att prova på golf, umgås och njuta av vår fina miljö. Vi kommer att ha aktiviteter mellan klockan 10.00—15.00 och hoppas få många besökare och rekrytera nya medlemmar som är nyfikna på golf.

För att Golfens dag ska bli lyckad behöver vi hjälp från er medlemmar. Boka in dagen i din kalender och ta med dina golfintresserade vänner till en rolig dag på klubben. Vi kommer också behöva hjälp inför och under själva dagen. Är du intresserad av att ställa upp som frivillig – kontakta projektledare Marlene Sandberg-Andersson på 070-64 29912 eller marlene_s_andersson@yahoo.se

Program för Golfens Dag
10.00   Golfens Dag öppnar
10.15    Puttinggreen och drivingrange öppnar
10.15    Tipspromenad startar
10.15    Aktiviteter för juniorer och knattar startar
10.15    Korthålen öppnar för spel, ny start var 30:e minut
13.00    Puttingmatch på övningsområdet mellan kända hockeyprofiler
14.00    Prisutdelning tipspromenad
15.00    Avslutning

Hela dagen: Specialerbjudande på nybörjarkurser, shopen har erbjudande och
restaurang/café är öppen och serverar lunchbuffé, fika och glass.

Läs mer om Golfens dag på www.leksandsgk.se/golfensdag samt www.golfensdag.se Anmäl dig gärna till eventet via Facebook https://www.facebook.com/leksandsgk/ och bjud in dina vänner och bekanta!

Hoppas att vi ses!

Hälsningar projektgruppen för Golfens dag