På lördag den 14 oktober kl. 10.00 är det buskröjning på golfbanan med egna röjsågar . Klubben håller med bränsle till alla sågar. Det finns två röjsågar på klubben, som kan användas av intresserade som inte har egna sågar.

– Om vi gör denna insats nu kan vi hålla tillbaka tillväxten av sly på ett bra sätt. Väntar vi med detta kommer det att krävas en betydligt större arbetsinsats nästa år, säger Kalle Karlsson.

Tid och plats: Samling vid verkstadsbyggnaden Leksands GK lördag den 14 oktober kl. 10.00. Arbetet pågår 10.00 – 13.00. OBS! Det är röjsåg och buskröjning som gäller inte gräsröjning.

Om någon inte har möjlighet att komma på lördag finns det möjlighet att göra en insats på en annan tid. Du som kan komma på lördag eller någon tid kontakta Kalle Karlsson på mail: kgk@live.se. Detta för att vi ska kunna planera insatsen så bra som möjligt.