Drygt 40 medlemmar trotsade den kyliga lördagsmorgonen och kom till klubbens städdag. Städbasen Kalle Karlsson delade ut arbetsuppgifterna när deltagarna anlände.

Det krattades runt klubbhuset och kring rangen, ogräs rensades ur rabatter, fönstren putsades i hela klubbhuset, bunkrar rensades, färg skrapades på staketet på bron vid hål ett. Ett par halvruttna björkar på vägen upp till klubbhuset togs ner. Bengt Petters hade fullt upp att köra bort ogräs med sin traktor.

-Allt vi planerat plus lite till blev gjort. Fantastiskt bra gjort arbete av alla deltagarna, säger Kalle.

Han berömmer också banarbetarna som gjort ett bra jobb med greenerna och övriga arbeten som krävs inför öppningen.

-Vi kommer snart att kunna öppna banan i fint skick nu när värmen är i antågande, avslutar Kalle

Städdagen avslutades under gemytlig samvaro i restaurangen med nygrillade hamburgare, dricka och kaffe, som smakade mycket bra efter timmarna i det något kyliga vädret.

Text och foto Bernt Bergkvist
Bildtext i bilden. Klicka på bilden få att få den större