Ordföranden Lars-Erik Klason inledde höstmötet med en summering av året som gått och hänvisade till artikeln på hemsidan där han mera detaljerat sammanfattar säsongen. Han kunde också konstatera att prognoserna visar att klubben inte kommer att redovisar någon förlust för andra året i rad.

Höstmötet beslutade, enligt styrelsens budgetförslag, om en ökning av årsavgifterna 2015 med 150 kronor för A- och B-medlemmar och 50 kronor för juniorerna. För A-medlem utan insats blir avgiften 5 100 kr, A-medlem med insats 4 850 kr, B-medlem
3 750 kr, studerande 3 100 kr, juniorer 0-12 år 400 kr, juniorer 13-16 år 2 050 kr, juniorer 17-21 2 550 kr, greenfeemedlem 2 050 kr och passiv medlem oförändrat 750 kr. Ökningen utgör indexerad höjning med ca tre procent.

Höstmötet beslutade också om en uppdelning av årsavgiften i en medlemsavgift på 750 kronor och en spelavgift på resterande belopp. Faktura på medlemsavgiften kommer att sändas ut till medlemmarna inom de närmaste dagarna. Faktura på spelavgiften sänds ut i månadsskiftet januari/februari för betalning mars/april. Genom inbetalningen av medlemsavgiften räknar styrelsen med att likviditeten stärks under vintermånaderna.

Inför den kommande säsongen har styrelsen bl. a budgeterat för inköp av nya klippare samt två nya golfbilar. Även nästa säsong ska klubben ha en bana i toppklass. Under kommande säsong behöver därför det frivilliga medlemsarbetet öka. Ytterligare ett antal funktionärer behövs vid de stora tävlingarna. Medlemsantalet är för närvarande ca 760 och en satsning för att öka medlemsantalet kommer också att göras.

Ordförande presenterade några idéer för att förstärka ekonomin i klubben. Bland annat finns iden att anlägga ett skidspår på ca 7,5 km på banan samt ett belyst spår på 1,5 km runt rangen. En annan idé kan vara att erbjuda medlemmarna däckbyte och upplåta utrymmen till däckhotell. De presenterade idéerna var klart intressanta för de flesta mötesdeltagarna. Lars-Erik efterlyste flera förslag, som kan förstärka klubbens kassa. Hör gärna av er till klubben med förslag och idéer, uppmanade Lars-Erik.

Test: Bernt Bergkvist