Gruppspelen i Dalagolfen 55+ är nu färdigspelade i både grupp Nord och Syd. Bland alla som deltagit är det 30 från klass A och 30 från klass B från vardera gruppen, som kvalificerat sig till finalen på Dalsjö GK onsdagen den 24 september. Spelarnas tre bästa resultat från gruppspelen är sammanräknad. Från Leksand har 16 spelare kvalificerat sig till finalspelet.

Till finalen i A-klassen går Bengt Hanses, som med sin sjunde placering totalt var bästa Leksing, Kjell Lundqvist, Evert Fyhr, Håkan Engström och Olle Högvall.

Till finalen i B-klassen går Tommy Westin, Kerstin Lasses, Åke Pettersson, Uno Pellas, Hans Grönberg, Anders Åkerblom, Per Johanson, Lars Holst, Bengt Lasses, Clifford Persson och Leif Benjaminsson.

Med två segrar och en sjundeplacering är Tommy Westin också totalsegrare i B-klassen grupp Nord. Kerstin Lasses kom på en hedrande tredje plats med placeringarna 3, 11 och 15. Leksands GK vann klubbtävlingen i grupp Nord med 350 slag netto före tvåan Gagnef med 369 slag. I grupp Syd vann Avesta GK klubbtävlingen med 352 slag.

Samtliga resultat finns på dalagolf.se.

Text: Bernt Bergkvist