Vid Dalarnas golfförbunds årsmöte fick Minna Hedlund ta emot pris som årets kvinnliga junior. Utöver diplom och blommor fick hon 1000 kronor hemmashopen och introduktionskort, som berättigar till fritt spel på Dalarnas golfbanor i år. Läs motiveringen i skrivelse nedan från Dalarnas golfförbund.

Grattis Minna från hela Leksands Golfklubb!
Klicka på bilden för att få den större!

100 skall det vara

ÅRETS FLICKJUNIOR I DALARNA – 2013

Årets junior i Dalarna för flickor tilldelas Marina Hedlund, Leksands GK med motiveringen:

Marina har under 2013 haft en mycket bra säsong med goda idrottsliga framgångar som resultat. Med god målmedvetenhet och hög träningsvilja fortsätter hon att utvecklas som golfspelare. Hon är den högst rankade tjejen i Dalarna och 16:e plats på SGF Golf ranking för juniorer totalt. Hon har igenom detta fått plats på SGF:s Riksgymnasium i Skåne samt representerat Sverige vid tre tillfällen internationellt.

Marina har under 2013 två segrar, Skandia Tour Riks i Ljungbyhed och Österlen Junior Open samt en meriterande 2:a plats i Irish Championship under 18.

Vidare resulterade Marinas fina säsong i ett Golf stipendium för fortsatt spel och träning på ett college i södra USA från och med hösten 2015, samt att under hela 2014 representera flicklandslaget i Swedish Golf Team.

Dalarnas GDF  2014-04-02

Karin Sandström och Anders Larsson